Tendințe în Social Media 2019
Social Media

Tendințe în Social Media 2019 pentru firme și influenceri – Ce tool-uri nu trebuie să-ți lipsească anul acesta

Vrei să fii pregătit cu tot ce trebuie pentru 2019 în materie de social media? Look no further, Sandra’s here. 💪

În experiența mea de 6 ani ca social media marketer și content strategist, am putut să observ ușor și din timp tendințe în ascensiune și descreștere, încât să pot face previziuni cu acuratețe cu luni înainte. Pentru că vreau să vă ajut și să vă dau un imbold, fie că sunteți în domeniu sau vreți să deveniți influenceri- sau doar mai cunoscuți, acestea sunt câteva sfaturi care că vor ajuta în lunile următoare:

Video Content 

Am observat această tendință încă de prin 2015, și continuă să ia amploare din ce în ce mai mare până ce va duce la dispariția reclamelor statice. Toată platformele sunt conștiente de aspectul acesta și încep să pună la dispoziție tool-uri cât mai ușoare pentru a crea videouri. Facebook te lasă inclusiv să transformi pozele statice în slideuri cu muzică de 30 de secunde, totul gata într-un minut, încât să transformi și ce nu e video în motion.

Ca marketer, am observat că ads-urile care folosesc videouri au un impact de 2-3 mai mare decât cele statice, indiferent cât de targetat și bine realizat este. Concluzionând, conținutul video va fi consumat în proporție de 80% în anii următori.

Așa că dă-i drumul și joacă-te cu smartphoneul, descarcă aplicații pentru video și învață. Și nu trebuie să ai content video editat de o echipă super profi.  Un simplu video, testimonial sau story filmat cu smartphoneul fara tehnici speciale îți poate aduce muți fani sau clienți, uneori mai mulți decât într-un video super editat.

Și în caz că încă nu folosești story-ul, joacă-te cât vrei cu el, pune întrebări, interacționează cu oamenii și fă-ți simțită prezența măcar 1 dată pe saptămână, încât să rămâi în vizorul lor. E un tool free care te ajută mult în CTA-uri, si leads-uri, pe gratis.

Tendințe în Social Media 2019

Photo Credit: blog.crowdfireapp.com

Inseamnă asta că Visual Content va bate Contentul Scris, după toate dovezile și previziunile? Asta ne duce la punctul următor:

 

Articole

În 2019? Cine mai folosește articole? Ei bine, pe viitor toată lumea.

Dacă în tendințele de social media din 2019 videoul va fi rege; pentru siteuri și pe partea de SEO, articolele vor fi la putere. Din ce în ce mai multe businessuri realizează cât de important e să ai conținut de calitate care să-ți atragă clienți direct de pe Google.

Tendințe în Social Media 2019

Photo Credit: Ilia Pavlov

Există 3 câștiguri pe care le vei avea în urma conținutului de pe siteul tău:

  1. Direct SEO– dacă ai timp și  cunoști teoria conținutului optimizat SEO (număr potrivit de keywords, alegerea titlurilor, etc), apucă-te de scris. Dacă nu, caută un content strategist pentru câteva articole pe lună, care va știi să foloseasca tonul potrivit, cuvinte cheie și tot restul, iar tu scapi de o bătaie de cap.
  2. Nu numai partea de SEO e soluționată prin partea asta, ci și faptul că tu, ca business te vei poziționa deasupra unor companii similare care au doar shop sau servicii pe site. Practic, prin articole ce răspund la întrebările clienților tăi și soluții scrise, vei crea o legătură de încredere între tine și client.
  3. Indirect branding– Știi cât de important e brandingul pentru o firmă, nu? Este vocea, personalitatea și fața pe care o prezintă compania în lume. Totul, de la logo, culori, font, modalitate de exprimare trebuie să se lege. Asta ține de partea de început a unei firme. Prin conținut vei arăta expertiza, dar și partea umană din spatele firmei. Vei arăta că îți pasă de nevoile clienților, vei oferi soluții și vei veni în întâmpinarea posibilelor probleme înainte ca acestea să apară. Iar oamenii apreciază când îți pasă de ei (asta nu o spun doar eu, ci e si concluzia cărții Secretele Succesului de Dale Carnegie).

Chat Boxurile

Tendințe în Social Media 2019

Photo Credit: Statistica

S-a tot vorbit despre tendința asta și voi puncta și eu câteva idei. Din punctul meu de vedere, îl recomand în egală măsură și firmelor și influencerilor/bloggerilor tocmai pentru posibilitatea de a interacționa direct cu clientul.

👉Dacă ești o persoană fizică și ai pagină de Facebook, ține neapărat deschisă opțiunea chatului în care oferi posibilitatea lumii să interacționeze cu tine, chiar dacă nu de puține ori vei primi și mesaje dubioase sau cu ce faci. Esti un profesionist și automat vei da și de persoane neinteresate de businessul tău, ci doar de persoana ta.

👉Dacă ești firmă, optează și Fb Page Chat, și pentru o aplicatie pe siteul tău. Astfel, vei putea interacționa direct cu clienții și să le oferi pe loc raspunsuri la posibile nedumeriri, închizând dealuri mult mai rapid. Pentru că ne întoarcem la cartea lui Dale Carnegie, faptul că tu sau un PR răspunde personal unei persoane, îi dă un sentiment de importanță și încredere. Nu uita să ai o atitudine binevoitoare, care detronează raspunsurile formale, chiar daca doar dai copy paste unui text. Formulează-l în așa fel, încât cititorul să simtă că ești bucuros să stai de vorbă cu el.

 

4. Timelineul – tata la interacțiuni

Tendințe în Social Media 2019

Totul se bazează pe interacțiune în real-time, (nu mai repet cartea și autorul care a dictat trendurile astea încă din 1936). Răspunsuri personalizate pentru followeri și bunăvoință. Fac o mică paranteză și vă aduc aminte de Nas Daily, titanul videourilor pe FB, cel care a demonstrat ca da, poți face bani publicând videouri pe Facebook și nu Youtube. De ce a avut și are atâta succes?
3 puncte principale:
– a venit pe piață cu un răspuns la o cerere imensă- informații în timp real pozitive despre toate tările din lume în timp ce la TV și posturi suntem bombardați cu negativitate. BOOM.
– a fost un inovator pe nișa lui
– revenind la timeline, este unul din primii de tipul lui care stătea minim o oră dupa publicarea unui video (pe timelineul de Fb) să răspundă bucuros a sute de comentarii. În ultimul an și jumătate toate marile firme au preluat trendul acesta, care s-a dovedit a fi foarte bun, în unele cazuri firmele devenind virale pentru răspunsurile inteligente pe care le dădeau.

 

Acestea sunt cele mai importante tendințe în social media 2019, must-have-urile și fără de care nu se poate. Ți se pare greu? Nu este. Poate că trăsătura principală a marketingului e că se schimbă constant, de la un an la altul și chiar de la o lună la alta. Tocmai de aceea voi încheia într-o notă pozitivă și vă voi dezvălui unul din goalurile mele principale în 2019: voi fi mai mult alături de voi.

Scopul acestui site și proiect a fost să ajut pe oricine să învețe ușor cum să își promoveze un business, cu tool-uri si pași simpli. (De asemeni, să și ofer bucurie, speranță și dovezi clare că ne îndreptăm ca țară în direcția care trebuie.) Apoi, când am văzut că deja există pe piață firme care acoperă partea asta m-am gandit că nu mai e nevoie și de mine. Dar am conștientizat că încă sunt subiecte neclare, întrebări, iar lumea e dornică să le afle. Așa că anul acesta, atunci când va fi cazul, voi acoperi subiecte noi sau întrebări pe care lumea și le pune despre marketing și content. Cu ocazia asta, dacă ai vrea mai multe informații despre un anumit subiect,  te invit să îmi scrii în privat și promit că voi scrie despre el. Deal? 😊

Pe nota aceasta, vă urez spor la engagement și un an plin de vânzări!

Spread the love

Îți recomand și

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *